#ThisisMe stemcampagne

Voor de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart 2017 zijn wij een campagne begonnen onder de noemer #This Is Me! Het voornaamste doel was om de jongeren te motiveren om te gaan stemmen, zonder hen verder te beïnvloeden.

In 2012 hebben meer dan 30 procent van de jongeren ervoor gekozen om niet te gaan stemmen. Om daar verandering in te brengen zijn wij deze campagne gestart om met jongeren in gesprek te gaan over politiek bewustzijn en participatie. Wij zijn met de jongeren het gesprek aangegaan, we willen weten wie zij zijn en waar ze voor staan. Dit hebben we gedaan aan de hand van interviews met jongeren, voornamelijk uit Amsterdam Oost, om erachter te komend door wie zij zich vertegenwoordigd willen voelen.

Wij hebben met de #ThisisMe campagne mooie gesprekken gevoerd, inspirerende verhalen verzameld en foto’s gepost op Facebook. Goed om te zien dat dit jaar veel jongeren bewuster zijn geworden en graag een Nederland zien dat van #Ieder1 is. Dit jaar zijn ongeveer 66% van de stemgerechtigde jongeren gaat stemmen. Wij hopen dat deze lijn zich doorzet naar 100% voor de komende verkiezingen!

17201277_1401928376548909_528587930653987857_n 17351976_1401928256548921_7069841008158601171_n17264141_1401928399882240_3686292628407035621_n 17264436_1401928416548905_4423661045934999011_n